ayşegül’ün ekler pastası

ayşegül dün harika bir pasta yapıp gelmiş. aslında pasta daha çok profiterole benziyor ama o "hayır, bu ekler pasta. eğer sosunu daha çok dökseydik profiterol olurdu!" diye ısrar etti. hamurunun nasıl yapıldığını hatırlamayınca kendisine çok takıldığımdan olsa gerek bu sabah bütün tarifi kardeşine yazdırıp getirmiş.

ayşegül’ün ekler pastasının tarifi:

ek hamuru  için gerekenler:
2 bardak su
1/2 paket margarin
4 yumurta
6 çorba kaşığı un

krema için gerekenler:
2 yumurta
2 çorba kaşığı un
1/2 su bardağı toz şeker
1/2 lt. süt
biraz margarin(çeyrek paket kadar)
1 paket vanilya

sos için gerekenler:
1 paket kare bitter çikolata
2 çorba kaşığı su

yapılışı: bir tencerede suyu kaynatın. içine yağı koyarak eritin. ateşten alın ve unu eleyip, yavaş yavaş ilave ederek karıştırın. biraz pişince yumurtaları tek tek ekleyerek karıştırın. hamuru tepsiye tatlı kaşığıyla tek tek beze halinde dökün. 200C kızgın fırına koyun. hamurlar kabarıp pembeleşince fırını kapatın. (burası tarifin can alıcı noktası)fırın soğuyana kadar kapağını sakın açmayın. krema için; yumurta, un, şeker ve sütü karıştırarak muhallebi yapın. margarin ve vanilyayı ekleyerek iyice çırpın. soğuyunca topları bir kenarından keserek, muhallebiyi içine sürün. sos için; bir kaba su koyun. diğer bir kaba sos malzemelerini koyun. ocağın altını yakın. çikolatalı kabı suyun içine oturtun. benmari usulü eritin. eğer sos ağır gelirse muhallebinin arta kalanını çikolata sosu ile karıştırabilirsiniz. bu sosu topların üzerine döküp, servis yapın.

Önerilen makaleler

0 0 oylar
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
81 Yorum
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör
neslihan kara
neslihan kara
14 yıl önce

ben yelena hanımın verdiği tariften hazırladım harika oluyo.zaten şimdi tekrar yapıcam. tarif almak için açmıştım siteyi.birde teşekkür etmek istedim.ellerinize sağlık yelena hanım

gül-i rana
gül-i rana
14 yıl önce

ya ben buraya nasıl tarif ekleyebeilirim bana yardım edecek kimse yok mu acaba?üyeydim bi aralar..ama nerden nasıl ekleme yapacağım bana yardım lütfen…
tarif için de elinize sağlık

zeynep
zeynep
14 yıl önce

merhaba
bir ricam olucakti siteniz cok guzel fakat istedigim tarifleri bulamiyorum yardimci olursaniz sevinirim Hatice hanim
cilekli tavuk gogsununun tarifini cok aradim sitenizde ama cikmadi bi turlu resmi var tarifi yok:)) yada ben bulamiyorum..

hacer
hacer
14 yıl önce

bu pastanın tadına bayıldım buna benzer pasta varsa lütfen yayınlayın harika birsey buuuuu…:)(:)

gaye birgül
gaye birgül
14 yıl önce

sitenizdeki yemek tariflerini büyük bir zevkle yapıyorum tarifler için çok teşekkür ederim sizin sayenizde mutfak konusunda kendimi geliştirdim teşekkürler

YEŞİM
YEŞİM
14 yıl önce

hayatımda yediğim en güzel pastaydı.ama annem bu pastayı sizden çok iyi yapıyor.

seda ve hilal
seda ve hilal
14 yıl önce

ya varya bunları buraya yayınlıyosunuz sora bizi deli ediyonuz hiç düşünüyomusunuz bunları yapan var yapamayan var hıh beni sinir etmeyin yaa:(:(:ama şunu sölimki hepsi tek kelimeyle de çok mükemmel ellerine sağlık herkezin bys bysss

Nurhan
Nurhan
14 yıl önce

iyi pasta yaparım ama ekleri ilk kez yarın deniycem pastanede çok pahalı

şelale
şelale
14 yıl önce

O kadar çok denedim çırptım kremayı ama nedense yumurta beyazlarını bir türlü yok edemedim.Kaşıkla mı temizleyeceğim ben onları .Ayrıca cıvık da oldu.Tarifleri biraz daha ayrıntılı yazarsanız sevirim.Çünkü mutfak tecrübem olmadığı için nereye ne koyulur içime doğmuyor.

şelale
şelale
14 yıl önce

Tüm yorumları okumadan yazıyorum ve çok üzgünüm.Neden içine sürülen kremanın yumurtasının beyazının koyulmayacağını söylemiyorsunuz.Hamurunu hazırlarken de çelişkiye düştüm acaba koyulacak mı diye.Gerekli açıklamayı yapmadan yazdığınız için kremanın içinde yumurta beyazları haşlandı ve çırpınca da parçalanmadı.Çok teşekkür ederim.

ayten
ayten
14 yıl önce

Arkadaşlar valla diyet idim uzun zamandır siteye girmiyordum ama gizliden de merak ediyordum yine ne süper şeyleri yapıyorlar acaba diye bu EKLER BENİ ÇILDIRTTI kan şekerim düştüm zaten ölecem arkadaşlar size pazartesi nasıl olduğunu yazacağım çünki eve gidiyorum hemen yapıyorum ve artık ne kadarını yerim bilmem de kimseyle pek paylaşacağımı sanmıyorum. Hepinize iyi haftasonları

SERAP
SERAP
14 yıl önce

MERHABA.BEN BU AKŞAM İLK DEFA DENEYECEĞİM EKLER PASTAYI UMARIM GÜZEL OLUR.DAHA EVVELKİ TARİFLERİNİZ BAŞARILI OLDUĞU İÇİN BU SİTEDEN VAZGEÇEMİYORUM AYRICA YORUM YAPAN ARKADAŞLARA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

tatlıkız
tatlıkız
14 yıl önce

pastalarınız çok güzel helede görünüşleri süper

selma
14 yıl önce

merhaba bu pastayı bende bi kaç deneme yanılmadan sonra yapabildim.ama şu an sorun yaşamıyorum.harika oluyorlar.merak edenler siteme bakabilirler.hoşçakalın…

Gökçe
Gökçe
14 yıl önce

Yilbasi aksami icin hangi tatliyi yapsam diye arastirirken aklima geldi bu pasta. Aynen Aysegul’un tarifini uyguladim. Corba kasigiyla tepsinin ustune doktum hamuru, 18(6×3) tane cikti. Basta cok kabardilar, sonra biraz sonduler, ama yine de kabarik oldu cogu. Tek sorun, firini kapattiktan 1 saat sonra cikarmama ragmen, bazilarinin icleri pismemisti. (Galiba biraz buyuk doktum hamurlari, bir dahaki sefere cay kasigiyla koyacagim) O yuzden tekrar koydum firina ve yarim saat daha pisirdim. Cikardigimda bazilari kaskati olmustu 🙂 Korktum baya, yine de iclerine kremayi doldurdum (hazir pasta kremasi almistim), ustune de Demet’in verdigi cikolata sosunu yapip doktum. Sabah kalktigimda hepsi yumusamisti. Kahvalti niyetine 3 tanesini yedim 🙂 Yorumlar ve puf noktalari icin tesekkurler.

TUDANYA
TUDANYA
14 yıl önce

SELAM HATICE BEN TUDANYA BEN BIR TURLU MUZLU RULO PASTANIN KEKINI YAPAMIYOM YAPSAMDA ONU SARDIGIMDA HEMEN KESILIYO BILMIYORUM NERDE YANLIS YAPTIM AMA BANA YARDIMCI OLURMUSUNUZ LUTFEEEEEEEEEEEEN

esra
esra
14 yıl önce

arkadaslar kekın cok sert olduysa ununu cok koymussun dur bıde kek we hamur ısı yaparken unu eleyerek we azar azar dokuceksın bıraz daha sıwı bırak lazım.kekın kabarmadıysa sewgılı arkadasım 1 tepsın buyuk gelmıs olabılır
2 kabartma tozunun tarıhı gecmıs olabılır
3 pıserken ılk 20 dk fırının agzını acmıs olabılırsın -sewgılı sadıyecım
son olarak hamurun cok cıvık kalmıs olabılır.afıyetle kal

ZEYNEP
ZEYNEP
14 yıl önce

MERHABA AYŞEGÜL HANIM BUGÜN EKLER PASTAYI DENEDİM YAYILMADAN ÇOK GÜZEL KABARDILAR AMA HAMURU ÇOK SERT OLDU SİZCE NEDEN NE ÖNEREBİLİRSİNİZ?ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM

gamsse
gamsse
14 yıl önce

merhaba ben 19 yaşındayım bugün ekler pastayı denedim çok güzel oldu hiç bi aksilik yaşamadım çok güzel kabardılar:)çok teşekkürler böyle güzel tarifler için…

sadiye
sadiye
14 yıl önce

merhaba ablalarim, ben 17 yasindayim:) ekler pasta tarifini bende cok seviyorum, iki uc kere denedim ama sonuc, husran:(( hamuru tepsiye dizdigimde hemen pisiyorlar ve kabarmiyorlar, aceba nerde bi yanlis yapiyorum? yardimci olursaniz sevinirim, boyle bi siteyi akil eden kisiyide tebrik eder tesekkur ederim, gercekten genc kizlar bu sitede kendilerini gelistirebilirler:) cevap bekliyorum!lutfen…

HİLAL
HİLAL
14 yıl önce

merhaba ben hilal şimdiye kadar göz attığım site portakal ağacı tariflerde harika bütün tariflerde her evde mutlaka bulunan malzemelerden oluşuyor o yüzden çok güzel

Emine
Emine
14 yıl önce

selamlar
ya ama bu haksızlık ben yapamıyorum :((
ben sadece yemek istiyorum 🙂
çok güzel görünüyolar bi deramazan ramazan yani iiice oturdu mideme görüntüler
Allah elinize sağlık versin ne diyeyim başka….

büşra
büşra
14 yıl önce

hanımlar çok güzel tariflerim var.pratik bir kek tarifi 15 dk yaparsınız arkadaşlarım bayılıyor… MALZEMELER:4 yumurta,2 su bardağı şeker,1 su bar.süt,1 su bar.sıvı yağ,1 pak kabartma tozu,vanilya,3 kaşık kakao,3 su bardağı kadar un….YAPILIŞI:şekerle yumurtayı çırpın un hariç bütün malzemeleri karıştırın 1 su bardağı karışımdan ayırın sonra unu katıp karıştırın 40 derecede 30 dk kadar pişirin sonra ayırmış olduğunuz karışımı pişmiş kekin üzerine sos olarak dökün AFİYET OLSUN istediğiniz tarifler varsa göndereyim…

ilknur
ilknur
14 yıl önce

selam muzlu rulo pasta tarifinde anlayamadığım muz nasıl yerleştiriliyor kek ikiye kesilmiyormu cevap yazarsanız sevinirim…

Şeyma A.
Şeyma A.
14 yıl önce

sevgili hatice ve portakal ağacı okurları,
uzun zamandır siteyi takip ediyorum fakat tariflerden birini deneme fırsatını ancak dün gece buldum.bu kadar zamandır da denemediğim için kendimi “cezalandırmak!” adına en zor tarif olan ekler pasta ile başladım 🙂 gerçekten ceza gibi oldu.6 kaşık un yaklaşık 16 kaşık un oldu. ama sonuç yine de başarılı.pek bişey beğendiremediğim babamın bile ” 10 numara olmuş” demesi yeterince açıklayıcı sanırım! herkese teşekkürler

hazen
hazen
15 yıl önce

merhabalar.ben bu tatlıdan ilk defa yapacağım.fakat şu fırın soğuyana kadar kapağını açmama olayını anlamadım.beni bilgilendirirseniz sevinirim.

gamze
gamze
15 yıl önce

merhabalar;
ekler pastayı şimdi denedim.gerçekten yorumlara dikkat edilirse daha kolay hazırlanıyor.güzel oldular…

Hülya
Hülya
15 yıl önce

Biraz gec oldu ama ancak vakit bulabildim yazmaya ;o) Ekler pastasi bi harikaaaa oldu, tek kelimeyle enfeees bi tat. Allahtan tarif tam tuttu. Herkeze tavsiye ederim denemelerini…

Hülya
Hülya
15 yıl önce

Hadi bakalim simdide ekler pastasini deneme sirasi bende. Insallah iyi olurlar, cidden cok merak ediyorum sonucu. Tabiki yaptiktan sonra sonucu bildiririm. Simdilik bana kolay gelsin ;o)

sevil
sevil
15 yıl önce

vallahi de yaptım billahi de yaptım…
hepinize yani buraya yorumlarını yazan herkese sonsuz teşekkürler..
sevgilim asla inanmayacak ama ona ekler pasta yaptım,hemde 1 saatte..yelda’nın tarifini denedim..herkese tavsiye ederim,harika oldular..
kariyer de yaparım,ekler de..
kim tutar beni…hatice bu site süper ya…her tarifini sabırsızlıkla bekliyorum….

ferhan kara
ferhan kara
15 yıl önce

ben buraya tariflerimi yollamak istiyorum nasıl yollayabilirim

ferhan kara
ferhan kara
15 yıl önce

ben buraya tariflerimi yollamak istiyorum nasıl yollayabilirim

Devin
Devin
15 yıl önce

Ekler pastayı, Emine Beder’in Pastalar ve Kurabiyeler kitabındaki tarife tam tamına uyarak yaptım ve sonuç çok başarılı oldu. Annem “pastanede satılanlardan çok daha güzel olmuş” dedi ama iç kreması bana biraz sert geldi, bir dahaki sefere vanilyalı yapmayı düşünüyorum.

seda
seda
15 yıl önce

Aslıcım teşekkürler,

seda
seda
15 yıl önce

deniz yorumun için çok teşekkürler. haftasonu ılık deneyeceğim. sevvgiler

Aslı
Aslı
15 yıl önce

Seda Hanım, ekler patanın hamuru ılıdıktan sonra, yumurtaları ilave ediyorsunuz. birinci yumurtayı tamamen yedikten sonra ikinciyi sonra üçüncüyü eklerseniz, sonuç başarılı oluyor.

deniz
deniz
15 yıl önce

seda merhaba bu tarifi denemedim ama yıllardır mutfakta olmanın mantığı ile sana ılıdıktan sonra yumurtaları eklemeni tavsiye ederim.
sevgiyle

seda
seda
15 yıl önce

yumurtaları unlu karışıma eklerken ocaktan alıp hemen ekliyormuyuz yoksa soğuduktan sonra mı yumurtaları ekliyoruz. bazı tariflerden hemen bazılarında ılık olduktan sonra ekleniyor. kafam karıştı. YARDIMMMMM

demet
demet
15 yıl önce

evet çikolata sosda çok güzel odu işte tarifi
1 kaşık tereyağ yarım bardak süt yada su 2 kaşık kakao yarım bardak şeker hepsi
koyulaşıncaya kadar kaynatılıyor ve eklerlerin üzerine dökülüyor gerçekten çok nefis oldu denemenizi tavsiye ederim harika

demet
demet
15 yıl önce

merhaba cesaret edemedim demiştimya bir saat önce karar verdim ve yaptım ama yukarıda başka yelenanın verdiği tarifle yaptım hamuru 4 yumurta aldı fırının kapağını 10 dakika sonra açtım sonra ayşegülün kremasını yaptım harika oldu evde bitter çikolata olmadığı için başka bir siteden çikolatalı sos tarifi aldım ama sosu daha yapmadım buraya kadar herşey çok güzel oldu hele kreması bir harika bu kremayı herşeyde kullanacağım sosu güzel olursa sizede yazarım oğlum 2 kaşık krema yedi ve bayıldı teşekkürler

demet
demet
15 yıl önce

tarifleri ve yorumları takip ediyorum.Çok başarılı ama yorumlardan sonra ekler yapmaya cesaret edemedim
bhirde şu suyla yapılan çikolata sosunun tarifi olsa çok sevinirim
sevgiler

Ahmet
Ahmet
15 yıl önce

teşekkür ederim aslı hanım ben ahmet 20 yaşındayım ekler pastayı çok sevdiğim için bende denemek istedim ve sizin tarifinizle mükemmel oldu…
Sadece 3 yumurta koydum hem tadı hem görüntüsü çok güzeldi..
bu hanımlar neyi beceremiyor anlamadım 🙂

durusu
durusu
15 yıl önce

merhaba portakal agaci kardeşligi
hepimiz bu agaçta bi dal degilmiyiz ki zaten bugün ben ekler yapabiliyorsam bunu size borçluyum kardeşlerim allah sizi başimdan ayirmasin hıı bi de alman pastasina deginsek nasil oluoda oluo bu alman pastasi 😀 hepinize kulakmemesi kıvaminda günler dilerim

hatice
hatice
15 yıl önce

herkese selam,
dün eşimin doğum günüydü ve sevdiği için ona ekler pasta yapmak istedim.Tarifi bir TV programından aldım ve yaptım sonuç hüsran tabi.çünkü püf noktalarından habersizdim.Tarif sizinkinden pek farklı değildi.birkezde püf noktaları dikkate alarak denemeyi düşünüyorum.umarım bu kez başarılı olurum.

Tugba G.
Tugba G.
15 yıl önce

Alev hanim cogu insan ekler pastayi denedi ve bazilara basaramadi yorumlari okumadiklrainda veya vesayre ama sizin tarif igrenc demeniz cok kabaca
sucu tarifte degil ama kedninizde ararsaniz cok daha iy yaparsiniz
tarif igrenc degil cunku basaran cok insan var o insanlardan biri de benim yaptigim cok beyenildi
sozlerinize dikat edin
herkes kendisine i baksin

cennet
cennet
15 yıl önce

alev hanim, cok ayip etmissiniz, bu sitede igrenc kelimesini kullanmak gercekten cok cirkin, ben kendim bu pastayi yapmadim, fakat arkadasim bize birkac defa yukardaki tarife gore yapmis ikram etti, her seferinde hem ben hem diger yiyenler bayilarak yedik. Siz kendinizin biryerlerde birseyleri yanlis yapip yapmadiginizi bir dusunseniz iyi edersiniz.

ayka-mete
ayka-mete
15 yıl önce

çok güzel bi site başarılarınızın devamını bekliyoruz.
hele hele o siyah beyaz kümbet pasta harika görünüyordu.ağzımızın suyu aktı.
elinize ve gönlünüze sağlık

alev
alev
15 yıl önce

şuan ekler yiyorum ama kendim değil pastaneden aldım sizin tarif bir iğrenç denedim hiç güzel olmadı.

büşra
büşra
15 yıl önce

Gelcekten harika tarifler ama resimleri açılmadığı için anlayamadım denedim çok güzel oldu.Ama içi fazla güzel olmamış sanki çok sulu oluş ama her kez çokkkkk beyendi.Bize vemiş olmuş olduğunuz bilgiler için teşekkürler.Burada ben14 YAŞINDAYIM.TŞK

AYŞE CEYLAN
15 yıl önce

hamuru hazırladıktan sonra mikserle çırparsanız ve tepsiye dizerken enjektör kullanırsanız daha güzel şekilli ve kolay oluyor.

Mail Listesine Üye Olun

Kitap & Kahve Kulübüme Üye Olup Benden Haftalık Mektup Alabilirsiniz.

Adresinizi Kimseye Satmayacağıma Söz Veriyorum!
81
0
Fikirlerinizi duymayı çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x
%d blogcu bunu beğendi: