biskremli yaş pasta

Tuğba’nın isteği ile yaptığım ikinci tarif de bu oldu. bütün bir hafta boyunca ne yapacağıma bir türlü karar veremedim. hatta birgün önceden ne yapacağımı söylemem için ısrar edince Tuğba’ya “hayır söylemem, o zaman başkaları da yapar!” dedim. aslında gerçek şu ki ben hala ne yapsam diye düşünüyordum. sonunda forumda ismini belirtmeyen bir misafirimizin yazdığı biskremli yaş pastanın ismini çok sevince onu yapmaya karar verdim. ben borcam yerine kalp şeklindeki kek kalıbıyla (bu da Neşe’den!) yaptım. pasta hiç kesilmeden arkadaşımın çalıştığı firmanın bilgi-işlem bölümü tarafından satın alındığı için (bu arada kendi alanımdaki bir departmanın almasına da mutlu oldum.) tadını bilemiyorum. ama geriye kalan krema bile nefisti! tarif için çok teşekkürler!


Biskremli Yaş Pasta

Malzemeler:


Krema:

  • 4 bardak süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 7-8 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı süt
  • yarım
    poşet krem şanti


Kek:

  • 5 yumurta
  • 11 yemek kaşığı un
  • 11 yemek kaşığı şeker
  • 3 kaşık kakao
  • 1 paket kabartma tozu, 1paket vanilya


Ara Krema:

  • 1 poşet krem şanti
  • 1bardak süt
  • 2 paket biskrem bisküvi
  • 1 avuç dövülmüş ceviz.

Islatmak için:

  • 1,5 bardak şekerli sıcak süt

Süslemek İçin :

  • File Fındık veya Damla Çikolata

Kremanın Hazırlanması:

  1. Süt,şeker,un,nescafe ve yumurta sarısını
    mikserle çırpıp muhallebi gibi pişirin.
  2. Ilındıktan sonra hazırlamış
    olduğunuz krem şantiyle 10 dk. çırpın.

Kekin Hazırlanması:

  1. Kek malzemelerini sırasıyla çırparak 30 cm’lik borcam tepside (veya kelepçeli kalıpta)
    pişirin. Soğuduktan sonra ikiye bölün.

Ara kremanın Hazırlanması:

  1. Biskrem bisküviyi robotta un haline getirip hazırlamış olduğunuz krem
    şantinin içine cevizle birlikte ekleyin.
  2. Kekin bir parçasını sütle
    ıslattıktan sonra biskremli karşımı üzerine yayın.
  3. Kekin diğer parçasını üzerine
    kapatıp sütle ıslatın.
  4. Üzerine hazırlamış olduğunuz kremayı
    sürün. Servisten önce file fındık veya damla çikolata ile
    süsleyin.

Önerilen makaleler

0 0 oylar
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
146 Yorum
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör
folyo kaplama
1 yıl önce

Bu güzel tarifi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.
Saygilar didem

rana karakaş
rana karakaş
12 yıl önce

merhaba ben 11 yaşındayım ablam hep bu siteden yemek yapıyor ablamın 29.08.2009 da doğum günü vardı benden istedi bana portakal ağcındaki biskremli pastayı yapar mısın dedi ben de yaptım çok güzel oldu misafirlerde çok beğendi bu pastı herkese öneriyorum!!…

İ.Burcu Kaya
İ.Burcu Kaya
12 yıl önce

Merhabalar,
Pastayı yaptım tadı güzeldi, eşim de misafirlerim de çok beğendi. Ancak krema fazla geldi, bir dahakine kremayı yarım ölçü yapacağım. Ben üzerine damla çikolata yerine hindistan cevizi serptim, süs hamurları ile süsledim değişik oldu.

Elif YAVUZ
Elif YAVUZ
12 yıl önce

Pastayı misafirlerim için yaptım. Ama, beklediğim kadar güzel olmadı bence. Gerçi eşim ve misafirler beğendi. Ancak, üst kreması yerine pasta kreması yapsam daha iyi olabilir di bence.

ayten
ayten
13 yıl önce

valla harika yaparken pastayı yerimde kıvır kıvır kıvranıyordum

sevda
13 yıl önce

süperrrrrrrr

hazal
hazal
13 yıl önce

süüüüüürpeeeeeeeeeerrrrrrrrr ya bunlar inanılmaz ımmmm canım cektı valla

vahide
vahide
13 yıl önce

sevgili hatice hanım ilk kez sitenize giriyorum.pasta muhteşem görünüyor.oğlumun doğum günü için aradığım pastayı buldum.ellerinize ve güzel yüreğinize sağlık.şimdiden oğlumada afiyet olsun.iyi ki varsın bebişim

selen
selen
13 yıl önce

bnce bu kadar yorum gereksiz bu yüzdede bn yazdım nasıl ama anladın sn onuuu

Melis
Melis
13 yıl önce

pastayı babamın doğumgünü için yaptım.çok lezzetli oldu.özellikle kreması nefisti.ama ben yarım ölçü ile yaptım kremasını,fazlasıyla yetti.kekini de fazla vaktim olmadığı için hazır pandispanya ile yaptım.yine de muhteşemdi.
deneyen herkes bayıldı.tarifini istediler.bende bu sitenin adresini verdim.
tarif için çok çok teşekkürler..

Melis
Melis
13 yıl önce

pastayı babamın doğumgünü için yaptım.çok lezzetli oldu.özellikle kreması nefisti.ama ben yarım ölçü ile yaptım kremasını,fazlasıyla yetti.kekini de fazla vaktim olmadığı için hazır pandispanya ile yaptım.yine de muhteşemdi.
deneyen herkes bayıldı.tarifini istediler.bende bu sitenin adresini verdim.
tarif için çok çok teşekkürler..

hande
hande
13 yıl önce

meraba hatice hanım size çok kızgınım çünkü ben bugün yani 09.10.2007 de bir yorum gönderdim baktım ki kendi yorumum yok

zeynep
zeynep
13 yıl önce

denedim, fena değil, guzel. yalnız yaparken kek hamuruna yarım bardak süt ve yarım bardak sıvı yağ ekledim, boylece cok sert olmadı. ayrıca ust kremasını yarım olcu yaptım, fazlasıyla yetti. ayrıca keki başka tarifler için kakaolu pandispanya olarak kullanabilirsiniz, guzel oluyor.

sevda
sevda
14 yıl önce

ben mayis ayinda yaptm ancak simdi firsat bulup yaziyorum
deneyin derim ban bir daha yaparken ustundeki kremaya nescafe koymicam sutle islatinca ahududu receli surdum o da iyi gitti deniycek olanlar yapsin hemen ben misafirlerime yaptim bbq den sonra cok begendiler

busra
busra
14 yıl önce

BAYANLAR ŞİDDETLE TAVSİYE EDİYORUM MÜKEMMEL BİR PASTA..MUHTEŞEM GERÇEKTEN BAYILDIM BEN..ÇOK GÜZEL

serpil
serpil
14 yıl önce

çok güzel bir pasta yemeye kıyamamki

ebru
ebru
14 yıl önce

cok güzel gözüküyo hemen yapmalıyım..

melike
melike
14 yıl önce

çok güzel bir pasta herkese tavsiye ederim

Sinem
Sinem
14 yıl önce

Dilek hanım herkesin bi damak tadı var lütfen bu tür kelimeler kullanmayın Hatice hanım bunu hoşgörüyo herkes fikrini acıkça yazıyor hiç hakaret edilecek birşey değil

SENA
SENA
14 yıl önce

Daha önceki tarifleinizi denedim çok güzel oldular biskremli pastayıda denedim ara kremesı güzel oldu fakat kekin unu fazla olduğundan sert oldu üst kremasınada farklı tarif uygulanırsa daha güzel olur çalıştığım için sitenizi vakit buldukça beğenerek takip ediyorum teşekkürler

dilek
dilek
14 yıl önce

çokgüzel bir pasta kötü diyenlerin ağızlarının tadı bozuk

burak
burak
14 yıl önce

berbat yaptım ama berbat

beyza
14 yıl önce

çok güzel ama biraz kötü

beyza
14 yıl önce

çok güzel ama biraz kötü

beyza
14 yıl önce

çok güzel ama biraz kötü

seda
seda
14 yıl önce

ya harbi güzel bişey ama sıda var sölüyorum şimdi yani bunun resmini buraya koyuyosunuz ama olmuyo böle yani bunu yapan var yapamayan var dime ama hıh ben kaçaar byssssssssssss

seda
seda
14 yıl önce

ya harbi güzel bişey ama sıda var sölüyorum şimdi yani bunun resmini buraya koyuyosunuz ama olmuyo böle yani bunu yapan var yapamayan var dime ama hıh ben kaçaar byssssssssssss

seda
seda
14 yıl önce

ya harbi güzel bişey ama sıda var sölüyorum şimdi yani bunun resmini buraya koyuyosunuz ama olmuyo böle yani bunu yapan var yapamayan var dime ama hıh ben kaçaar byssssssssssss

derya
derya
14 yıl önce

Hatice, ben de pastayı denedim, Lily-Rose’a katılıyorum, her şey süper olmasına rağmen, üst krema cıvık oldu, akıp gitti. Üstelik fazla geldi, üzüldüm açıkcası 2 saatlik emek sonunda, ama pandispanyası hayatımda tattığım en güzel pandispanya oldu. Ellerine ve yüreğine sağlık.

suzan müftüoğlu
suzan müftüoğlu
14 yıl önce

EVET PASTAYI YAPTIM ÇOK GÜZEL OLDU.AMA ÜZERİNİN KREMASINI YARIM ÖLÇÜDEN YAPARSANIZ TAM KARAR GELİYOR.BEN PANDİSPANYAYI HAZIR ALDIM.TAVSİYE EDERİM.

suzan müftüoğlu
suzan müftüoğlu
14 yıl önce

ELLERİNİZE SAĞLIK VALLA GÖRÜNTÜSÜ ÇOK GÜZEL VE YAPILIŞIDA KOLAY A BENZİYOR.HAFTASONU BİZİM YEĞENİ İSTEMEYE GELECEKLER BU PASTADAN YAPACAĞIM BAKALIM NASIL OLACAK.GÖRÜŞLERİMİ BİLDİRİRİM …

SİBELATAC
SİBELATAC
14 yıl önce

Dondurmalı Pasta:
Malzemeler:
• 3 katlı kakaolu pastaban
• 1 poşet sade krem şanti
• 80gr bitter çikolata rendesi
• 1 tatlı kaşığı nescafe
• yarım su bardağı süt
• 600gr kaymaklı dondurma
• 1 paket creme ole (veya şoko mousse)
• 8 adet beze (veya king top tarzı çikolata)
• yaprak badem
Hazırlanması:
1. Yarım su bardağı süt ile nescafeyi karıştırın. Pastabanın alttaki iki katını sütlü kahve ile ıslatın.
2. Dondurmayı buzdolabından çıkartıp 5 dakika bekletin. Bu arada krem şantiyi paketteki tarife göre hazırlayın. Krem şantiyi dondurma ve çikolata ile karıştırıp özleşmelerini sağlayın.
3. En alt pastabanı kelepçeli kalıbın içine oturtun. (kelepçeli kalıp kullanmazsanız dondurma kenarlardan akıyor) Üzerine dondurmalı karışımın yarısını sürün. Diğer katı üzerine kapatıp kalan karışımı sürün. En üst katı kapatıp buzlukta en az 3 saat bekletin.
4. Creme ole’yi pakette yazan süt miktarından daha az bir süt ile hazırlayın. (1,5 bardak ise 1 bardak kullanın, böylece daha yoğun kıvamlı olsun.)
5. Pastanızı beklettikten sonra kalıptan çıkarıp servis tabağınıza alın. Üzerini creme ole ile kaplayıp tekrar buzluğa koyun.
6. Servis yapmadan 5 dakika önce yaprak bademleri pastanın çevresine yapıştırın. Pastanın üzerine beze veya çikolata dizip servis yapın.

SİBELATAC
SİBELATAC
14 yıl önce

YANİİİ HANIMLARRR BEN AVUSTURALYADA YALIORUM BİR PASTA YAPICAMMM HERKES ADIMI ANICAZ BU PASTALAR YAPMAYIN YİMEYİN BAYAT BENİMKİLER TAZE ADI SUFLE ŞİMDİLİK BYS

SİBELATAC
SİBELATAC
14 yıl önce

BENCE ÇOK ÇİRKİN HATİCE YANİ ŞAHSEN BEN BÖYLE BİR PASTA YAPMAM AMA YİNEDE ELİNE SAGLIK BENİM BU ARADA HANIMLAR BENİM PASTAMA HAYRAN KALICAKSINIZ. BEKLEYİN VE GÖRÜN

NURAN ER
NURAN ER
14 yıl önce

PASTANIZIN TARİFİNİ ALDIM GÖRÜNÜMÜ ÇOK GÜZEL TADIDA GÜZELMİ BİLMİYORUM DENEYİP GÖR3ECEM

SEVA
SEVA
14 yıl önce

bende bu pastayı haftasonu burdaki yorumlari dikkate alarak yaptım.Keki hazır kek kullandım, ve üzerindeki kremayıda yarıya indirerek pişirdim. Çok güzel oldu herkeze tavsiye ederim.

merve genç
merve genç
14 yıl önce

HATİCE 4 BARDAK SÜT DEMİŞSİN KREMA İÇİN SU BARDAĞI MI ?

aysemine
aysemine
14 yıl önce

harika bir pastaydi hepinize tesekkurler azicik sut ve siviyag takviyesiyle yaptim dun bitti bugun yine yapacagim
sevgiler

hülya
hülya
14 yıl önce

tarifi verirseniz memnun olucam.

k.i.s.d.
14 yıl önce

Merhaba,
Bu haftasonu Biskremli yaş pastayı denedim. Sadece 2 kişi olduğumuz için yarım ölçü yaptım, küçük ama çok lezzetli bir pasta ortaya çıktı.
Yorumlardan yola çıkarak kek hamuruna bir kaç yemek kaşığı süt ve sıvı yağ ekledim.
Bir dahaki sefere ara kremasına hindistan cevizi de eklemeyi düşünüyorum.
Bu leziz tarifi bize kazandırdığın için teşekkürler Hatice.

nergis1
nergis1
14 yıl önce

pasta süper oldu, tadı çok güzel. ben keki kekundan yaptım

zeynep
zeynep
14 yıl önce

merhaba, yemek yapmayı bilmediğim gibi öğrenmek için de bir çabam olmamıştı şimdiye kadar. kısa süre önce arkadaşımın doğum gününde güzel bir sürpriz yapmayı düşündüm ve pasta tarifleri ararken daha önce ablamın takip ettiğini gördüğüm siteni gezinirken biskremli yaş pastanın benim açımdan kolay olabileceğini düşündüm ve biskrem fikri hoşuma gitti. arkadaşımla beraber ilk defa pasta yaptık:) ve özel günümüze güzel bir lezzet katıldı. teşekkür ederim. artık mutfağa daha sık uğruyorum ve bu pasta o kadar hoşuma gittiki dayanamayıp 2 kere daha yaptım, (sadece ben değil pastadan tadan herkesin çok hoşuna gitti) şuan da afiyetle yiyorum:)

gulanne
gulanne
15 yıl önce

dün oğluşumun doğumgününü yaptım.fazla zamanım olmadığı için pastaban aldım.kremasına 6 tepeleme dolu yemek kaşığı un koydum.yalnızca bir kremşanti kullandım.iç kremasınıda kremşantiyle değil üst kremasından yaptım tabi bol ceviz ve biskremini de koydum.çikolatalı krem şanti,dövülmüş fındık ve hindistan ceviziyle süsledim.yiyenler bayıldılar.kesinlikle krema artmadı bol kremalı harika bir pasta oldu.arap kurabiye,yengemin muhteşem tuzlu kurabiyesi,böğürtlenli kurabiye ve poğaça yaptım.harika oldu hepsi teşekkürler haticem.

ayşen
ayşen
15 yıl önce

bencede pastnın görünümü harika en kısa zamanda deneyecem kolay gelsin

dilek
dilek
15 yıl önce

merhaba;
yeni int.sahibi olup bu siteyi yeni keşfettim ve cok beğendim.merak ettiğim şey sitenin ne kadar sürede güncellendiği.

Lily-Rose
Lily-Rose
15 yıl önce

Merhaba, biskremli pastayi bugun yaptim ve enfes oldu, cok guzelmis tadi vallahi, epey bir ugrastiriyor ama.. Ayrica Hulyaya katiliyorum, krema cok cok fazla geliyor, ziyan oldu valla yarisi, ayrica benimki biraz civik oldu, daha koyu olsa kivami daha iyi olacakti sanki, ben olculeri aynen uyguladim, yapacak olanlara krema malzemelerini azaltmalarini ve unu bir kasik daha fazla koymalarini tavsiye ederim. Chocolate truffleslari da yaptim bugun guzel oldular, ellerine saglik Hatice guzel tariflerin icin.

Lily-Rose
Lily-Rose
15 yıl önce

Hatice/kasimpati ben az once markete gittim ve orda Caglanin onerdigi chocolate chips’i buldum, bu damla cikolatayla ayni seymis, Nestlenin bir urunu, alberthein, edah gibi supermarketlerde bulabilirsin. Ayrica tesekkurler Cagla

neslihan bayram
neslihan bayram
15 yıl önce

merhaba üye oldugum halde bugüne kadar mesaj yollayamamistim fakat sitenizin müdavimlerindenim hemen hergün mutlaka bak1yor ve çogunu uyguluyorum çabalar1n1zdan vermis oldugunuz emeklerden dolayi herkesi kutluyorum.biskremli yas pasta tarifide mükemmeldi,haz1rlayanlar1n ellerine saglik

Lily-Rose
Lily-Rose
15 yıl önce

Ben bu damla cikolata konusunda umitsizim dogrusu, resimde normal kucuk cikolata parcalari gibi gorunuyordu ama yorumlari okuyunca daha farkli birsey oldugunu anladim, tarifte damla cikolataya alternatif olarak file findik yaziyor, belki aptalca bir soru ama file findik normal bildigimiz findik degilmi, ‘file’ kismini anlamadim da.

Hatice/kasimpati
Hatice/kasimpati
15 yıl önce

anladim hulya ben yakin zamanda yine yapacam bu pastanan bakalim olacakmi yine sonucunu yazarim buraya
liyl-rose,
bende hollanda da yasiyorum ama bende hic damla cikolata gormedim burda forumdada sormustum ama daha bir cevap gelmedi eger bulursam sanada yazarim ben keklerde falan damla cikolata yerine hagelslaglar carya ince olani degilde serit gibi olani kullaniyorum ama damla cikolata gibi guzel gorunmuyor tadida ayni olmuyor tabi ama cikolatayida kirip kullanabilirsin ama o erir pistigi zaman ama suslemek icin kullanilabilir
sende bulursan bana yaz tamammi

Mail Listesine Üye Olun

Kitap & Kahve Kulübüme Üye Olup Benden Haftalık Mektup Alabilirsiniz.

Adresinizi Kimseye Satmayacağıma Söz Veriyorum!
146
0
Fikirlerinizi duymayı çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x
%d blogcu bunu beğendi: