Zülal’in Sofrası

Zulalmasa_2

Ön not: cumaertesi’nin yazısına buradan ulaşabilirsiniz…

Cumartesi günü Amerika’daki lise arkadaşımız Beyza’nın İstanbul’da olmasını fırsat bilip bir diğer arkadaşımız da, Zülal’de buluştuk. Ablanızla aynı okula gitmiş olmanın avantajlarından biri de sanırım arkadaş çevrenizin aynı olması. Aynı dönemde okuyan Beyza’nın ablası, benim ablam ve Zülal’in ablası da buluşmamıza katılınca çok güzel saatler  geçirdik.

İşte Zülal’in, annesinin, ablasının ve kardeşlerinin bizler için hazırladığı sofradakiler:

Zulalmasa1

nevşehir mantısı
hellim peynirli salata
yaprak sarma
kuru dolma

Zulalmasa2

börek

çikolatalı kolay kek

palyaço külahları

cevizli baklava

Tüm zahmetleri ve zor bir dönemde bizleri ağırladıkları için Zülal’e ve ailesine tekrar teşekkür ederim…

Önerilen makaleler

56 Yorum

  1. Hangisine bakacağımı şaşırdım, hepsi birbirinden harika görünüyor, yiyenlere afiyet olsun 🙂
    Derya

    http://www.bolbolye.com

  2. AYYY HANGİSİNE BAKACAĞIMI ŞAŞIRDIM DOĞRUSU…KIRK UÇURMAYA MI GİTTİNİZ?
    HEPSİ ÇOK GÜZELLER, ZÜHAL İN ELLERİNE SAĞLIK, SENİN DE OBJEKTİFİNE:)
    ESRA http://www.birfincankeyif.com

  3. Zülal hn ismi gibi güzel bir sofra hazırlamış..
    Palyaço külahları benim favorim 🙂 Harika görünüyorlar..
    Emeği geçen herkesin ellerine sağlık..
    Sevgilerle
    http://www.ayseyaman.blogspot.com

  4. harika tarifleriniz var.teşekkürler şu külahlı şeyleri tarif edermisiniz

  5. Lise arkadaşlarıyla böyle güzel bir sofra etrafında sohbet etmek ne güzel gerçekten de, hazırlayanların ellerine sağlık, tadanlara da afiyet olsun…
    http://www.mavipire.blogspot.com

  6. Sofra harika görünüyor. Palyanço külahlarına bayıldım. Tarifini verirseniz sevirim. Teşekkürler

  7. Galiba ilk yorum benden bu sefer. Bu ne iştah açıcı görüntüler nefiiiss… Arkadaşının ellerine sağlık hepsi çok güzel ve zahmetli tabii siz yiyenlerede afiyet olsun ben şimdi büyük bir sabırsızlıkla tariflerini bekliyorum özellikle palyaço külahları (içindeki malzemeyi çıkaramadım çilek olabilirmi), börek (el açması galiba) ve baklava. Dolmalar ve mantı için ise malum söylenebilecek bişey yok. Birde sevdiğin arkadaşlarınla o masanın etrafındaki sohbet (ben bayılırımda) insan daha ne isterki?…Sevgilerle

  8. kaç günden beri sayfanın güncellenmesini bekliyodum ohhh be:))şimdi ben palyoço külahların ve kolay kekin tariflerine nasıl ulaşacağım lütfen bilgi rica ediyorumm

  9. tarifleriniz çok güzel umarım yakın zamanda bizlerle paylaşırsınız

  10. uzuuun zamandır takip ediyorum sitenizi her yeni tarifinizide hemen deniyorum. 15 günlük evliyim. isteme söz nişan aşamalarında hep sizin tariflerinizi denedim ve her seferinde büyük beğeni topladım.
    ama uzun zamandır tarif yazılmıyor sitede sabırsızlıkla bütün resimlerin tariflerini bekliyorum. özellikle palyaço külahları kuru dolma nevşehir mantısı kolay kek………
    sevgiler

  11. zaman içinde tarifleride alırız diyimi hatice hanım?nevşehir mantısını çok merak ettim…

  12. yine harika bir sofra ve harika resimler…tabii ki portakal ağacı:-))arkadaşının ve ailesinin ellerine sağlık..sana da sevgilerimi gönderiyorum….

  13. arkadaşınızın ellerine sağlık foruma ne oldu acabamerak ediyoruz

  14. selam Hatice, forum birkac gundur kapali ve anasayfadanda kaldirilmis, acaba artik acmayi dusunmuyormusun? Forumun mudavinleri olarak merak icerisindeyiz dogrusu, acaba bizi aydinlatabilirmisin? SImdiden tesekkuler.
    Ya inanirmisin muptela olduk, internette dolasmayi pek sevmem ama forum yuzunden aksamlari hep acik kalir, cok severek takip ediyorum, eger kalkarsa inan uzulurum, is yerinde bile her buldugum firsatta bi girer bakarim. Neyse insallah kisa zamanda tekrar acilir, tam sevinirken….. 🙁

  15. SEVGİLİ HATİCE ELLERİNE VE YÜREĞİNE SAĞLIK.İYİKİ TANIMIŞIM PORTAKAL AĞACINI.TEK KELİMEYLE HARİKASINIZ.SEVGİLİ ZÜLAL SENİNDE ELLERİNE SAĞLIK.BÜTÜN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.ÖZELLİKLEDE PALYAÇO KÜLAHININ TARİFİNİ.BAŞARILARININ DEVAMINI DİLİYOR SANA VE TÜM PORTAKAL AĞACI DOSTLARINA SEVGİLERİMİ,SELAMLARINI YOLLUYORUM NEVŞEHİRDEN…

  16. Merhaba,
    Yapilanlar enfes gozukuyor. En guzeli de benim de lise arkadaslarima ait notlari okuyup onlardan haberdar olmak. Hepinize selamlar.
    Muhabbetle,
    Hulya Yavas Gokcek

  17. çoook nefis bir sofra,harika görünüyor.helede rejimde olduğum şu zamanda bu sofraya bakmak işkence gibi:)arkadaşının ellerine sağlık.tarifleri de verirsen çok memnun olurum.hoşçakal…

  18. hepsi müthiş görünüyor. ama külahlar gerçektende çok ilginç. tarifini bizlerle paylaşırsanız sevinirim.
    sevgilerle

  19. herşey harika görünüyor. ama külahlar çok daha da harika. tarifini bizlerle paylaşır mısınız.
    sevgiler

  20. nur hanim cikolatali kolay kekin tarifi yine portakal agacinda: http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2006/11/bulgurlu_ve_mer.html
    kuru dolmalari merak edenler bi bunu(nohutlu patlican dolmasi) aratsinlar sitede derim.
    ama kesinlikle diger tarifleri de zulal hanimdan istiyoruz. bugun niyetim manti yapmakti ama tarifi gelene kadar erteledim, dogrusu merak ettim bunun tadi nasil diye? bu aralar baklavaya merak sardim. haticenin ev baklavasi tarifini uyguladim tek kelimeyle superdi, eger ev yapimiysa birde sarma baklavayi denemeyi cok istiyorum… yapanlarin ellerine yiyenlerin midesine saglik.

  21. haticecim harika bi sofra
    palyonco külahları harika bizede tarifini yazarsan çok sevinirim muhteşem sofra yaaaaa bayıldım ama tarifleri mutlaka yaz ne olur bizde yapalım bebişi ve seni kocamannnnnnnnnnnnnnn öptümmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  22. MERHABA
    sitenizi gündüz saatlarinde ziyaret etmiştim akşam yatmak üzeyken tekrar bakim dedim çok lezzetli şeyler buldum maşşallah çok güzel görünüyolar mutlaka deniycem hayırlı geceler ellerinize sağlık…

  23. Gercekten hos bi sofra olmus ama hele o guzel muhabbetin yaninda lafi olmaz degil mi:)
    Nevsehir mantisinin ozelligi ne acaba?

  24. merhabalar,
    tarifleriniz dikkatimi cekti.
    bende bir nevsehirliyim ama bu mantiyi hic duymamistim. bana bi zahmet tarifini yazarmisiniz.
    tesekkurler

  25. Ahhh ahhh Hatice cim çalışan bir bayan olarak o kadar uzuuuun zamna oldu ki böyle bir sofraya konuk olamadığım.Anca hafta sonları senden aldığım tariflerden denemeye çalışıyorum ama sizin ki gibi harika sofralar olmuyor tabi.Vallahi bigün benide davet derseniz hayır demem yani.Bende külahlara bayıldım.Ellerinize sağlık ve afiyet olsun tabiki.sevgiler
    NİLÜFER

  26. Haticeciğim merhaba, çok güzel bir sofra emeği geçenlerin ellerine sağlık. Burada da karşıma çikolatalı kek çıktı. Hani senin geçenlerde hazırladığın davette de vardı ya çikolatalı kek, ben hala o kekin tarifini beklemekteyim:)
    http://pembeli.blogcu.com/

  27. Selamm..
    Avustralyadan yazıyorum.. Portakal ağacını Canberra daki türklerin çoğuna dağıttım.. Ev gezmelerinde tariflerini hemen tanıyorum. Artık insanlar çok bildikleri yemeklerin tariflerini bile seninkilerle değiştiriyormuş. 2,5 ve 3,5 yaşlarında iki çocuğum var ve eminim palyaço külahlarına bayılacaklar. tarifini verirsen tabii.. 2-3 sene sonra anlarsın beni.. dört gözle bekliyorum. bu arada mantı da harika görünüyor..

  28. Gerçekten harika bir sofra olmuş.Hepsini de denemek isterim. Sizden tarifini alıp denediğim hiçbirşeyin tutmama yada denk gelmeme gibi bir durumu olmuyor,harika oluyor. Tarifleri sabırsızlıkla bekliyoruz. Hazırlayanların da bize ulaştıranların da ellerine sağlık doğrusu…

  29. mrb
    gerçekten harika bir görüntü inş kısa zamanda tariflerini de bekliyoruz özellikle nevşehir mantısını çok merak ettim
    hatice hanım birde internette dolaşırken hanımlarcom diye bir siteye rastladım orada pozitiv enerji yüklü sanki bakmanızı tavsiye ederim sizden ricam ara sıra sizde bizlere bu türlü bilgiler ve tavsiyeler hazırlasanız diyorum acaba siteniz çok daha hoş vakit geçirilen bi yer olmazmı.Benimkisi sadece tavsiye affınıza ve samimiyetinize sığınarak
    tşk ediyorum iyi çalışmalar

  30. merhaba,
    tariflerden farklı birşey soracağım kaç gündür tarifdefterine giremiyorum siz de silmişsiniz forum başlığını artık ulşamayacakmıyız acaba
    teşekkürler
    nalan

  31. nihayet oh be siteye elattınız
    masanız çok zevkli ve iştah açıcı gözüküyor palyaço kulahlarının tarifini merakla beklıyorum nesrin

  32. Sevgili hatice çok şık bir masa emeği geçenlerin ellerine sağlık.Bende diğer arkadaşlar gibi külahların tarifini merak ettim yayınlarsanız sevinirim…

  33. Forum yapılan saldırıların artması sonucu servis sağlayıcı tarafından maalesef kapatılmış. Ayşe İkbal’den vakit bulabilirsem ileride yeniden açmaya çalışırım…

  34. Harika bi sofra görünüyo ellerinize sağlık.Hele nevşehir mantısının görüntüsüne bayıldım.tarifimi beklemekteyim:)

  35. maşallah maşallah maşallah daha ne diyebilirim ellerine yüreklerine sağlık afiyet olsun

  36. Merhaba Hatice Hanım
    Öncelikle böyle bir site için teşekkür ederim. Sitenizin mübtelası oldum. Benim 5 aylık bir kızım var, adı “Zülal”. Arkadaşınızın ismini okuyunca heyecanlandım. Kızımla ilgilendiğim için işime bir süre ara verdim. Bu yüzden sürekli sitenizin müdavimiyim. Ayrıca arkadaşlarım da…Sürekli siz ve siteniz mevzu bahsimiz oluyorsunuz. Sizden bir ricam Zülal’in tariflerini ve Aslı’nın sofrasındaki cevizli naneli karnabahar salatasının tarifini vermeniz.
    Bu arada sitenizi de kızım sayesinde(onu ziyarete gelenler için birşeyler hazırlamam gerekiyordu)keşfetmiş oldum. Hoşçakalın.

  37. Bu ne güzel bir sofra böyle. ZÜlal Hanıma ve ailesinin ellerine sağlık.
    Hele kuru dolmalar beni bitirdi :))
    Ayrıca o uzun uzun olan baklava sanırım. ENfes görünüyor…
    Sımmsıcak sevgilerimle…
    http://misss.blogcu.com

  38. Bu güzel sofrayı bizlerle paylaştığı için Hatice’ye ve emek veren Zülal ve de ailesine teşekkürler.
    Tarifleri özellikle bir mantı sever olarak Nevşehir mantısını bekliyorum. Sevgiyle.

  39. arkadaşlar tarif defteri neden açılmıyor.bilginiz var mı?

  40. PALYAÇO KULAHLARINI YAPMAK İSTEDİM AMA KALIP BULAMADIM.ARANIZDA KALIP YERİNE BAŞKA BİŞEY İCAT EDEN VARSA SÖYLESİN ALLAH AŞKINA.BU ARADA NORVEÇTEN MERYEM TEKCE KARDEŞİME SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM.

  41. palyaço külahlarını yapmak istedim ama kalıp bulamadım.aranızda kalıp yerine kullanabileceğimiz bir şey icat eden varsa haber versin.bu arada NORVEÇTEN MERYEM TEKCE kardeşime selamlar.

  42. PALYAÇO KÜLAHLARI ÇOK ŞIK GÖRÜNÜYÜR ELLERİNİZE SAĞLIK.

  43. merhabalar
    öncelikle siteniz cok guzel

  44. Hatice’cim,
    öncelikle kızın hayırlı olsun, umarim kızın sağlıkla büyür, senin ve annenin, aneannenin ilişkisi gibi mutlu ve huzurlu bir ortamda yetişir, sen de hem kızının büyüdüğünü görürsün, hem de torunlarına elmalı kurabiyeler, çilek reçelleri yaparsın..
    benim de 14 aylık bir oğlum var ve biz onun kolik sancılarında “çörekotu yağı” kullandık, tıbbi olarak da içinde vahşi rezene tohumu var, çocuklara zaten rezene içirilir ya, çörekotu yağını da yemeklerden sonra 1-2 damla şeklinde veriyorduk, çok güzel gaz çıkartıp rahatlıyordu. bir dene istersen..
    sevgiler

  45. Meraba.. yaklaşık 1 yıldır siteni takip ediyorum. Niye şimdi yazıyorum biliyor musun? Bende 2 Temmuz 2006 da evlendim. aynı zamanlarda aynı heyecanları yaşamışız. Kendimi birden çok yakın hissettim yaw. Yeni evliyken ne çok yardımcı oldun bana bi bilsen. Gerçekten harika yemekler, harika resimler, harika bir site.. TEBRİKLER..

  46. Hatice merhaba! milföyler çok zengin duruyor.Tadıda eminim mükemmeldir.Nevşehir mantısını da merak ettim tarifini hatta tüm tarifleri bekliyorum.Bide aklıma şöyle bişey geldi milföyler için kalıp değilde yağlı kağıdı huni şekline getirip, üzerine hamuru sarıp sonrada öylece pişirsek olurmu?

  47. bu masayı bana emanet etmesinler.döndüklerinde bi şey bulamazlar.tek kelimeyle harika!!!!!!!!!!!

  48. Müthiş bir sofra.
    Uzun zamandır hayal ettiğim fakat bir türlü bulamadığım siteyi bulmuş olmanın mutluluğunu yaşıyorum.5 aylık evliyim bende.Bu sitenin koyu bir müdavimiyim.Siteyi gezdikce mutfağımı çok seviyor,eşime ve misafirlerime güzel yemekler şık sofralar hazırlamayı daha bir hevesle yapıyorum..Çok içten ve çok sıcak bir dünya kurmuşsun hatice..
    Çok teşekkürler canım…

  49. hatice allah senden razı olsun

  50. Merhaba,ellerinize sağlık hepsi çok güzel görünüyor.Palyaço külahlarını denemek istiyorum ama,Düzcede yaşıyorum ve ne yazıkki bu konilerden bulamadım.İnşallah bulursam en kısa zamanda bu tarifi denicem.

  51. sa hatice abla, ne zamandir bu siteyle tanisma hikayemi yazmak istiyordum. ben yurt disinda -amerika ya da ingilterede degil- bayaa garip bi yerde okudum. normal turk damak zevkinin cok otesinde aliskanliklar gelistirmek zorunda kaldim. bunlardan biri de sabah kahvaltida peynir zeytin yerine oatmeal (yulaf lapasi dersem igrenmeyin lutfen) yemekti. bi gun dalginlikla instant oatmeal yerine haslanmasi gerekeninden almisim. yurda donunce farkettim. bilirsiniz bizde adettir -yani en azindan annemin adetidir- yiyecek asla cope atilmaz. napayim derken bi arkadas akil verdi yulafli kurabiye yap. tabi ki yulafli kurabiye tarifini portakal agacinda buldum. ama malzemeleri benim isin uc nalla bi ata kaldigini gosteriyordu. cunku un yok, yag yok, seker yok, firin yok, tepsi yok. bi dahaki market alisverisinde bunlarin bi kismini tedarik ettim bi kismini da oda arkadaslarimdan odunc aldim. bu arada yurtta firin ocak gibi elektirigi cok ceken aletlerin -ricecooker haric- yasak oldugunu da belirteyim. yani sizin icin gayet basit bir yulafli kurabiye benim icin uzun soluklu bi macera oldu. daha bitmedi. bi tepsi kurabiyeyi master ogrencisi turk arkadasimin -bi turkler bi de bosnalilar yasaklari delerdi- mini firininda sanirim dort posta pisirmek zorunda kaldim elimdeki hamuru bitirebilmek icin. birazini goz hakki olarak arkadasa biraktim gerisini de paketledim havaalanina goturdum. cunku o gun baska arkadaslarla birlikte komsu ulkeye gidiyorduk. havalaninda ucagin rotar yaptigini ogrendik. tabi bekleme sirasinda kurabiyelerim cok ise yaradi. hem karnimiz doydu hem de herkes kurabiyelerimi cok sevdi.
    portakalagaciyla ondan sonra pek bi iliskim olmadi. unun nadiren satildigi bi ulke oldugunu dusunursek pasta borekle isim olmadini soylememe gerek yok sanirim. hatta sitedeki fotograflar beni diger mudavimler gibi sevindirip costuracagina huzunlendiriyordu. ama mezun oldum ve artik turkiyedeyim. muthis bir mutfak kurdu olmasam da ara ara-ozellikle annemin is seyahatleri sirasinda- tariflerinizden yapiyorum. yarin da tom balikli tabbuleyi deneyecegim. bakalim nasil olacak?
    anneme hosgeldin menusunde kalbura basti yapmak istiyorum ama acaba maharetli bi ev hanimi olmadigimi goz onune alirsak boyumdan buyuk bir ise mi kalkmis olurum?
    A.e.o.
    not: portakalagaci ismini de cok edebi buldugumu itiraf etmeliyim. ilk aklima gelen Jose Moura de Vasconsales in Seker Portakali kitabi oldu.

  52. sa hatice ablacim, ne zamandir sitenizle tanisma hikayemi paylasmak istiyordum. ben yurt disinda -ingiltere yada amerikada degil- bayaa garip bir yerde okudum. turk damak zevkinin cok disinda aliskanliklar gelistirmek zorunda kaldim. bunlardan biri de sabahlari peynir zeytin yerine oatmeal (yulaf lapasi dersem igrenmeyin) yemekti. bi gun dalginlikla her zaman aldigim sisman bir hollandali surati ile beni selamlayan instant oatmeal yerine gene ayni sisman hollandalinin ablakca gulumsedigi haslanarak pisirilen oatmeal den almisim. yurda dondugumde bunu farkettigimde cok gecti. malum bizde -ya da annemin adeti- oldugu uzre yiyecek asla cope atilmaz. ben kara kara dusunurken arkadasim “yulafli kurabiye” fikrini verdi. tarifini tabi ki portakalagacinda buldum. malzemeleri gorunce isimin uc nalla bi ata kaldigini anladim. cunku bende un yok yag yok seker yok firin yok tepsi yok. bu arada firin ocak gibi cok elektrik ceken seylerin -ricecooker haric- yurtta yasak oldugunu belirteyim. neyse bi dahaki market alisverisinde bunlarin bir kismini tedarik ettim bir kismini da oda arkadaslarimdan temin ettim. ve master yapan bir turk arkadasin firinina verdim yulafli kurabiyeleri(yasaklari bi turkler bi de bosnalilar delerdi). o mini firinda herhalde 4 posta pisirmek zorunda kaldim. yani sizin icin basit bir yulafli kurabiye benim icin uzun soluklu bir macera oldu. dahasi var; kurabiyelerin birazini goz hakki olarak arkadasa biraktim diger kismini da paketleyip havalanina goturdum. cunku o gun arkadaslarla birlikte komsu ulkeye gidiyorduk. ucagimiz rotar yapti ve havalaninda deli gibi acikan kizlara kurabiyelerim turk lokumu gibi geldi. ben de bu kadar begenilmesine memnun oldum tabi ki. ama daha sonra portakalagaciyla iliskimi surduremedim. cunku site mudavimlerini costuran sevindiren fotograflariniz beni huzunlendiriyordu.
    mezun oldum artik turkiyedeyim. mutfak kurdu olmasam da ara ara tariflerinizden yapiyorum (ozellikle annemin is seyahatleri sirasinda). mesela yarin ton balikli tabbuleyi deneyecegim bakalim nasil olacak?
    anneme hos geldin menusu yapmayi ve kalburabasti denemeyi istiyorum. maharetli bir ev hanimi olmadigimi goz onunde bulundurursak acaba boyumdan buyuk bir ise mi kalkismis olurum?
    umarim sikmamisimdir.
    A.e.o.
    not: portakalagaci ismini cok edebi buldugumu belirtmeliyim. ilk aklima gelen Jose Morua De Vasconsales in Seker Portakali romaniydi 🙂

  53. sevgili hatice hani anladım sen yemek yapmaya meraklısın da arkadaşlarınıda mı böyle seçiyorsun.Arkadaşının sofrası senin yaptıklarından aşağı değil valla.Yaa! bizim niye böyle mağrifetli arkadaşlarımız yok.Böyle toplantılarda benide çağırın; valla birşey yapmam bir kenarcıkta otururum.(şimdi kendi yazdığıma kendim güldüm)

  54. ya ne diyebilirimki portakalağacı sitesi ile birlikte takipedenlerde çok sıcaklar benimde portkalağacıyla tanşmam ablam vasıtasıyla oldu poğaça tarifi ararken tesadüfen bulduğu portakalağcının şimdi müdavimi olduk haticeciğim çok teşekkür edrim sana herşey için ayrıca yukarıdaki sofra düzeni harika tariflerinide bekliyorum

  55. sundus cok tesekkurler canim slmlarin icin.sevgiler senin icin….

  56. çok seviyor ve takip ediyorum tek bir kelimeyle harika canlarım

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: