geçen haftalarda bir aperatif yapmak için j.rogers’ın kitabını karıştırırken yazarın daha önceden türkiye’de çalışan bir arkadaşıyla ilgili anılarını anlattığı (yanılmıyorsam tarif de bahsettiği arkadaşına ait) bir tarif buldum. oldukça basit bir tarif ve sonuç da oldukça güzel…
malzemeler:
- 1/4 su bardağı sızma zeytinyağı
- 3 yemek kaşığı su
- 2 silme yemek kaşığı şeker
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 tutam kişniş tohumu
- 1 defne yaprağı
- 2 orta boy kereviz
- 1-2 yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyu
- 3-4 büyük marul yaprağı
- yarım su bardağı zeytin
hazırlanması:
1. zeytinyağını, suyu, şekeri, tuzu, kişniş tohumlarını ve defne yaprağını geniş ve derin bir tencereye koyun. şekeri eritmek için karıştırın. ardından büyük parçalara ayrılmış kerevizi tencereye ilave edin.
2. kısık ateşe kapağı kapalı biçimde yerleştirin. bir kez karıştırarak 5-6 dakika pişirin. kapağı açın, su buharlaşana, kereviz de hafif yumuşayana kadar karıştırarak pişirin (yaklaşık 10 dakika). kerevizlerin kararmalarına dikkat edin.
3. tencereyi ateşten alın. limon suyunu ilave edin. kerevizi ılık veya soğuk servis edebilirsiniz. ancak soğuk servis yapacaksanız limon suyunu kontrol edin, zira az gelebilir.
4. bir tabağa marulları yerleştirin. kerevizleri tabağa alıp zeytin ile servis yapın.
4 kişilik


Bir Cevap Yazın